Tommy Falonius

Fil.mag., Göteborgs universitet

Tommy Falonius har arbetat med strategisk kommunikation och varumärkesutveckling under mer än 20 års tid i företag och myndigheter, kommuner, föreningar och städer, i Sverige och övriga Europa. På reklambyråer, konsultföretag och varumärkesbyråer. Han har varit VD för flera reklambyråer och grundat en välkänd varumärkesbyrå. Tommy är en uppskattad och ofta anlitad föreläsare i akademi och näringsliv. Han har skrivit flera böcker om marknadsföring och varumärkesutveckling. Den senaste boken ”Varumärket inifrån och ut” som gavs ut på Liber förlag 2010 utsågs till ”Årets Marknadsföringsbok 2010 – 2011”.

Som konsult arbetar Tommy huvudsakligen med tillväxtsstrategier, marknadsstrategiska uppdrag och varumärkesutveckling i bred mening. De senaste åren har han fokuserat på den interna förankringen av strategier hos medarbetarna – hur man får saker att hända när strategin väl är fastställd.

Teatergatan 19
411 35 Göteborg

031 20 24 60
070 259 69 01
tommy.falonius@ohde.se

Tommy_Falonius.jpg