Tommy Falonius

Fil.mag., Göteborgs universitet


Tommy Falonius har arbetat med strategisk kommunikation och varumärkesutveckling under mer än 20 års tid i företag och myndigheter, kommuner, föreningar och städer, i Sverige och övriga Europa. På reklambyråer, konsultföretag och varumärkesbyråer. Han har varit VD för flera reklambyråer och grundat en välkänd varumärkesbyrå. Tommy är en uppskattad och ofta anlitad föreläsare i akademi och näringsliv. Han har skrivit flera böcker om marknadsföring och varumärkesutveckling. Den senaste boken ”Varumärket inifrån och ut” som gavs ut på Liber förlag 2010 utsågs till ”Årets Marknadsföringsbok 2010 – 2011”.


Som konsult arbetar Tommy huvudsakligen med tillväxtsstrategier, marknadsstrategiska uppdrag och varumärkesutveckling i bred mening. De senaste åren har han fokuserat på den interna förankringen av strategier hos medarbetarna – hur man får saker att hända när strategin väl är fastställd
.


Tommys senaste bok, som fokuserar på personliga reflektioner kring ledarskap och heter ”Ledarskapets Faktor Z”, nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2018.


Kontakt

070 549 50 92

info@ohde.se


Tillbaka till Konsulterna

Share by: